A3
Ár: 5 778 730 Ft-tól
Audi A3 | |
![]() |
|
Gyártási adatok | |
Gyártó | Audi AG |
Modellvariánsok | Ferdehátú 3 és 5 ajtós, kabrió |
A(z) Audi A3 második generáció modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4203-4286 mm |
Szélesség | 1765-1957 mm |
Magasság | 1421-1423 |
Tömeg | 1245-1340 kg |
Teljesítmény | |
Motor | 1.6 FSI, 2.0 FSI, 2.0 TFSI, 3.2, 1.9 TDI, 2.0 TDI |
Váltó | 5 ill. 6 sebességű kézi, vagy 6 sebességű DSP vagy DSG automata |
Teljesítmény | 102-250 LE |
Max. nyomaték | 148-350 Nm |
Átlagfogyasztás | 7.0-10.0 l |
Gyorsulás | 11.9-6.3 s (0-100 km/h) |
Max. sebesség | 185-250 km/h |
Az eredeti A3-as 1996-ban jelent meg az európai piacon. A német gyár a típus megjelenésével egyfajta trendet indított el az autógyártásban, hiszen a konkurens presztízsmárkák közül elsőként adta ki "csapott hátú kisautó" modellt. Az autó eleinte csak 3 ajtós változatban volt kapható, amely sportosabb megjelenést kölcsönzött a konszern legkedveltebb modelljével (Volkswagen Golf) szemben. Mindegyik motor soros, négyhengeres volt, amelyhez elsőkerék- és összkerékmeghajtást is lehetett rendelni.
1999-ben az Audi a modell még erősebb változatait mutatta be: a 180 lóerős 1.8 Turbót és az 1.9 TDI-t változó geometriájú turbófeltöltővel. A négykerék-meghajtás választható maradt mind a 150, mind a 180 lóerős változathoz. A piaci nyomás hatására az Audi megadta magát, és megjelent a palettán az 5 ajtós karosszéria, amelyet eredetileg soha nem akart kiadni.
2001-ben kezdődött el a magyar Audi A3 összeszerelése. Új gyártószegmens lett meghatározva a nyolchengeres motorok részére. Az FSI technológiával működő motorok gyártásának elkezdése is ekkor történt.