Az A9 minden eddigi Audinál is prémiumosabbnak ígérkezik, hiszen nem csak a következő A8-assal, hanem a Lamborghini Estoque-kal is közös alapokra épülne. Természetesen alumínium karosszériával, légrugós futóművel. A legfrissebb információk szerint azonban amíg a mostani A8-as fut (azaz még mintegy 4-5 évig), négyajtósként nem fog megjelenni a lejtős tetőívű A9, hanem elsőként csakis kétajtós ínyencségként trónol majd az Audi paletta tetején. Amikor majdan kigördül az A9-cel közös műszakiságú, hagyományos főnöki limuzin, azaz a következő A8, akkor jöhet az A9 négyajtósa is, mely jó eséllyel a hasonló forgatókönyvvel, először két-, majd ötajtósként bemutatott A5-höz hasonlóan Sportback utónevet is kaphat − így az sem kizárható, hogy ahhoz vagy akár az egyik vetélytárshoz, a BMW 5 GT-hez hasonlóan ötajtós fart kap.